Tijd om te werken! - Reisverslag uit Robinvale, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu Tijd om te werken! - Reisverslag uit Robinvale, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu

Tijd om te werken!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

23 Maart 2016 | Australië, Robinvale

Op naar het volgende avontuur, werden weer uitgezwaaid ( dat was alweer een tijdje terug) tijd om werk te gaan zoeken, richting Shepparton was de bedoeling, maar helaas had de auto daar niet erg zin in. Die stopte er opeens mee midden op de snelweg.... Gelukkig hadden we alles geregeld en konden we iemand opbellen die ons zou komen slepen ( alleen duurde dit wel verschrikkelijk lang) maar werden toch nog naar een garage gebracht maar die ging tegen die tijd dat we aankwamen al bijna dicht, dus even gesproken en de dag erna zal ie erna kijken. buiten het hek wild gekampeerd ( wat overigens precies voor het politiebureau was) maar niks aan het handje!
De volgende ochtend auto werd naar binnen gereden, en wij gingen naar het winkelcentrum wachten totdat Mats zich bij ons voegde. uurtje later nadat hij er was konden we onze auto ophalen, gelukkig was het niet al te duur en deed hij het weer

Ondertussen hadden we al gebeld en we konden terecht in Shepparton. Eenmaal aangekomen moest Jelle meteen aan het werk op de trekker, en Mats en ik hebben maar een biertje open getrokken.
Wij begonnen de volgende ochtend met peren plukken, en Jelle op de trekker. Alleen hadden we nog geen zakken om te plukken, die had Tom ( de baas) ons wel beloofd, maar die kregen we pas drie dagen later. Het was een beetje een raar type, af en toe moesten we in de ochtend gewoon drie uur wachten totdat we wisten wat we moesten doen. Het peren plukken was best zwaar, maar verdiende best wel goed. Zelfs nog twee daagjes nashies geplukt ( een kruising tussen een appel en een peer, erg lekker fruit)
Op de boerderij was helemaal geen wc, dus het moest maar gewoon op de ouderwetse manier. En douchen hebben we een keer gedaan door de code weten te bemachtigen van een camping dichtbij! Ideaal al die backpackers!

23 februari toch maar besloten dat we een andere werkplek gingen zoeken, en Mats ging richting Sydney. Eerst moesten wij nog achter ons geld aan, maar nadat gelukt was nog even twee nachtjes gezamenlijk op een camping gestaan, alles weer opladen en nog een klein afscheidsfeestje gegeven voor Mats, Waren nog even gezellige dagen zo Mats!

Inmiddels zijn wij nu al een tijdje aan het werk bij een Italiaans stel, we mogen camperen op het erf zelf, er is een toilet en een douche aanwezig ( een heel klein koeienstalletje, ziet er niet uit) maar al een hele verbetering met de vorige.
Hier zijn wij aan het druiven plukken ( en nee geen wijndruiven, dat doen ze met de machine) heerlijke tafeldruiven. In de ochtend doen we nog wat uurwerk, en in einde van de middag deksels vouwen.
Hier gaat alles ongeveer per aantal, zelfs het deksel vouwen krijgen we per deksel betaald We hebben veel backpacker zien komen en heel snel weer zien gaan in een week tijd, want het is nou eenmaal werk waar je wel flink je best moet doen anders verdien je niet zoveel.
Maar we zitten hier prima, en erge gezellige mensen. En uiteraard doen we naast het werken nog steeds leuke dingen en genieten we heerlijk van het buiten leven. We hebben zelfs nog een verplichte middag vrij gekregen van de baas, omdat we naar een waterskirace moesten in het dorp, twee skiers achter de boot aan die wel 220 km per uur konden, erg gaaf om te zien! We hebben anderhalve week gehad dat het meer dan 40 graden was, dat is best wel warm tijdens het plukken, maar inmiddels is het in de ochtend heeel koud.. Het warme weer bevalt ons toch beter. Na een regenachtige nacht kan je geen druiven plukken, dus die dag zijn we naar mildura geweest om lekker een filmpje te kijken in de bios. Voor de rest zijn we lekker geld aan het verdienen

We gaan nog werken tot 31 maart, en dan gaan we weer op pad!
zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte

Groetjes uit Robinvale

• 31 Maart 2016 - 21:54

Ab:

Maart zit er op. Dus ook het werken in de druiven?
    Nu op naar de volgende belevenissen.
    Gelukkig is Australië via de digitale snelweg maar een klein stukje verderop en hebben we regelmatig contact.
    Toch ook altijd weer leuk om jullie verhalen op deze site te lezen. Helaas niet altijd goed door jullie te benaderen waardoor veel tikwerk voor niest is en weer overnieuw moet.
    Maar blijf volhouden!

Veel plezier met het vervolg van jullie reis.
    GENIET !

gr.