Fraser Island - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

18 Juni 2016 | Australië, Fraser Island

Weersberichten in de gaten gehouden, nog even een humpback dolfijn voeren in de ochtend en op naar Rainbow Beach naar het boekingsbureau.
Het zou vier dagen prachtig weer worden dus die kans grepen we met beide handen aan. Drie dagen en twee nachten op Fraser Island verblijven met een 4x4 tocht, waar we ook zelf mochten rijden.

Eerst nog op een prachtig plekje overnacht op het strand, dat soort plekjes blijft toch echt wel onwijs genieten hoor!
De volgende ochtend naar de verzamelplek, daar zou de rest van de groep ook komen, we bleken uiteindelijk met een groep van 21 man te zijn. Al het officiële eerst afgehandeld en toen werden we verdeeld in de auto's, wij werden ingedeeld in auto 3, wat wel een gezellige groep leek te zijn ( niets was minder waar!)
Daar gingen we mooi skeuren over het strand, muziekje op en genieten maar van het prachtige eiland. We gingen eerst naar een plekje wat Champagne Pools heet, dit zijn drie kleine zwembadjes gevormd door rotsen waar de grote golven op kapot slaan, waardoor het dus vol komt met witte schuim, wat je inderdaad wel een beetje moet denken aan champagne. Hier hebben we ons met de groep makkelijk een uur vermaakt, en toen was het weer tijd om verder te gaan, want op dit eiland moet je wel rekening houden met hoog en laag tij.
Op naar het hostel, wat behoorlijk tegenviel. Werd ons verteld dat als je je eigen slaapzak meenam dat de rest dan geregeld was, en je dus niet 10 dollar per persoon hoefde neer te leggen voor bedlinnen, maar bleek dat wij het dus echt alleen met een slaapzak moesten doen ( en een matras, dat wel) Auto twee was verantwoordelijk voor het avondeten, gratis drankje erbij van de bar en de avond kon beginnen.
Hoe het gebeurde geen idee, maar Jelle en ik zijn elkaar kwijt geraakt en hebben elkaar zowat de hele avond niet gezien, niks mis mee! ( maar het vervelende was dat hij het bier had meegenomen....)
We hebben allebei een onwijs gezellige avond gehad, beide andere drankspelletjes gespeeld.
Toch niet heel laat te bed, want morgen toch ook weer heel wat op de planning staan, vroeg ontbijten en weer op pad.
Op naar het Maheno shipwreck, ook wel titanic 2 genoemd.
Na wat foto's tijd om af te koelen in de Eli Creek, een meertje waar je van boven naar beneden kan drijven. Zet een aantal jongens bij elkaar en geheid wordt dat een watergevecht, altijd leuk!
Na uitgeraasd te zijn in het water het sleeptouw spannen tussen twee auto's en volleyballen maar! En dan ben je zo opeens twee uur verder, toen zijn er een aantal van de groep meegegaan met het vliegtuigje voor 10 minuten het eiland te zien van boven.
Toen was het de beurt aan Jelle om te rijden, op naar een meer! Wat dus betekende landinwaarts en iets serieuzer werk. Jelle zo blij als een kind vermaakte zich prima achter het stuur, en de gids was zo tevreden dat hij de terugweg ook moest rijden. ( wat vervelend...)
Bij het meer was het niet heel zonnig, dus als groep besloten dat we terug wouden naar de kust, hier zijn we uiteindelijk naar de zandduinen geweest, nog veel gaver! Als kleine kinderen ons heerlijk uitgeleefd

Weer op naar het Hostel inmiddels allemaal aardig uitgeteld, maar CAR 3 was aan de beurt met koken. De verdeling was al snel gemaakt de vier meiden gingen koken, en de vier jongens waren gedoemd om de afwas te doen, beide partijen blij! De jongens heerlijk gepoold, en de meiden heerlijke pasta gemaakt met knoflookbrood!
De bar organiseerde een beerpong, maar daar moest voor betaald worden. En creatief zoals we zijn doen we dat niet, en hebben onze eigen beerpong gemaakt in de kamer. In plaats van een ping-pongballetje gebruikten we een bierdopje dus werd het flickpong.
Na veel gelachen en gezelligheid toch te bed, want op eigen wil stond er de volgende ochtend zonsopgang kijken met een groepje.

Behoorlijk koud en nog moe, maar daar gingen we met een groepje. En het was meer dan de moeite waard! Prachtige zonsopkomst op een prachtig eiland! Maar dit betekende ook alweer de laatste ochtend van de tour... tijd gaat veel te snel als je het naar je zin heb!

Die dag was het mijn beurt om te rijden ook landinwaarts dus zou niet makkelijk worden ,de gids meldde op een gegeven moment door de radio dat de dames goed reden (dit had hij duidelijk niet verwacht).
Hierdoor was ik blijkbaar zo van de rel, dat het niet helemaal goed ging en ik zorgde voor wat sensatie! Off road was niet off road genoeg voor mij, reden in wat diepe zachte zandsporen, maar raakte in een ander spoor en raakte toen de wand met zacht zand. En toen was het spelletje over en ging de auto de wand op... Oeps!! Het scheelde niet veel of we waren omgerold. Maar niks aan het handje ,auto even achteruit rijden en we konden weer gaan ( We weten nu wel hoe scheef een auto kan)
Allemaal veilig en wel aangekomen bij Lake McKenzie, een prachtig blauw weer waar wij dames even losgingen met foto's maken en de jongens zich prima vermaakte met de voetbal in het water.
Maar aan al het leuks komt een eind dus spullen pakken en op naar het lunchplekje, bij het wegrijden bleek ik niet de enige stuntpiloot te zijn. Een meisje startte de auto en reed vervolgens even een hek omver ,airco stuk... Maar een geluk bij een ongeluk, die hebben ze bij deze tour toch niet nodig dus ze hoefde niks te betalen.
Groep 1 zorgde nog een laatste keer voor de lunch en toen was het tijd om terug te gaan...

Fraser Island was onwijs mooi, maar ook vooral heel erg gezellig gehad met de groep!

Vandaar zijn we ook nog achter de groep aangegaan naar Noosa voor de afterparty, hier aangekomen bleken wij ook een gratis accommodatie te hebben... Prima! Spullen pakken, inchecken en een bed veroveren voordat ze zich bedenken. Allemaal verhuisd zodat we bijna allemaal in dezelfde kamer konden slapen. Gratis hapjes en drankjes in de bar, en we hebben dit avontuur gezellig afgesloten met zijn allen!