Campervan ophalen en weekje met de familie Kooijma - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu Campervan ophalen en weekje met de familie Kooijma - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu

Campervan ophalen en weekje met de familie Kooijma

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

23 Maart 2016 | Australië, Melbourne

Hallootjes!
Heeft even geduurd maar hier weer even een update.
Na wat storingen van de site, en op het plekje nu geen Wi-Fi, moesten jullie hier helaas even op wachten, maar beter laat dan niet!

6 februari was het tijd om weer terug te vliegen naar Melbourne, waar ik heel even heb kunnen slapen om vervolgens naar Tasmanië te vliegen om onze Campervan op te halen. Jelle heeft die ochtend gelopen naar een park en gewacht tot hij op werd gehaald door zijn ouders die inmiddels ook in Australië waren, en vervolgens met hun eventjes mee op pad, ideaal geregeld!
Ik heb mij ondertussen vermaakt met spulletjes voor de campervan te kopen, even schoon te maken , en weer even heerlijk vertoefd bij David & Sommer.

9 februari ging ik s 'avonds met de boot naar Melbourne, helaas geen oog dicht kunnen doen, maar daardoor wel weer een boek uit!
Vroeg in de ochtend meerde we aan in Melbourne en kon ik mijn reis voortzetten. Toch besloten om gezellig even bij de fam. Kooijman te voegen. Die stonden op een prachtig plekje op plantation campground in Halls Gap. Eenmaal aangekomen werd ik nog verrast met een pakketje uit Nederland, handgeschreven brief van moeders en een shirt met Thijmen erop! even erop uit geweest om wandelroutes bekijken voor de volgende dag, en s 'avonds heerlijk even met zijn allen bij het kampvuur gezeten.

11 februari
Vroeg op want een wandeling voor de boeg, wat een prachtige wandeling bleek te zijn! werd wel al warmer, maar het was al de moeite waard! Na de wandeling een ijsje verdiend, en daarna op naar de volgende camping, op naar de kust! want de Great Oceaan Road staat op de planning. Op de camping zat er nog een moeder koala in de boom, met een kleine koala! En Jan had in de avond nog een vis gevangen

12 februari
Prachtig weer en we beginnen met de Great Oceaan Road, wij achter de grote camper aan. Bij het eerste mooie plekje aan de kust moesten we natuurlijk even stoppen, want er moest gezwommen worden en even geluncht. De rest van de dag prachtig weer en een mooi stuk langs de kust gereden. Uiteindelijk toch op een camping gaan staan, en in de avond gezellig met zijn allen de kroeg in!

13 februari
Verder met de mooie route langs de kust, onder andere de twaalf apostelen ( jeetje wat was het daar druk) zeker erg mooi, maar ik denk dat wij de andere plekjes waar we stopten langs de kust mooier vonden omdat het daar niet zo bizar toeristisch was. Een gratis plekje opgezocht midden in een bos, met spookachtige bomen, waar we weer een mooi en gezellig kampvuur hadden.

14 februari
Weer verder met de route, en op mooie plekjes uiteraard stoppen voor foto's en s 'middags werden we verwend met fish & chips, jammie!
en uiteindelijk een mooi plekje gevonden om te surfen! Betty was er om op alle spullen te passen, en wij met zijn vijfen aan de bak op het water! een poging wagen om te surfen. Erg gaaf dat surfen, maar wel vermoeiend haha, maar gaan we zeker nog een keer doen

15 februari
Een beetje een regenachtige dag met veel wind, maar gelukkig ook af en toe de zon. Eerst met zijn allen te wandelen op het strand en een stuk door het bos, met de gedacht om in de middag nog een keer te gaan surfen. Maar na die wandeling vonden we het allemaal wel even goed zo haha, dus heerlijk inkopen gedaan voor ons laatste avondje samen alweer, weer lekker gegeten, met een lekker borreltje erbij!

Een week vol met gezelligheid, prachtige Great Ocean Road gedaan, Mooie wandelingen gemaakt, lekker gegeten, heerlijk gesurft . Kortom een top weekje! Thanks fam. Kooijman