22-11-2015 tot en met 30-11-2015 - Reisverslag uit Shearwater, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu 22-11-2015 tot en met 30-11-2015 - Reisverslag uit Shearwater, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu

22-11-2015 tot en met 30-11-2015

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

30 November 2015 | Australië, Shearwater

De nacht na ons mountainbike tocht heerlijk geslapen, en klaar voor onze volgende dag. Op de planning stond een mooi kustgebied bij South Durras te bezoeken waar vooral mooie gesteentes waren om te zien. Daar even geluncht in gezelschap van wat kangoeroes. Daarna gingen we door naar de Wombeyan Caves, waar alleen te komen was via een 14 km lange off road pad. Eenmaal aangekomen was het te laat om de grotten in te gaan, en zijn we een stukje gaan wandelen. En hebben we onze camper neergezet en lekker geslapen. De volgende dag hebben we een tour gedaan met een gids, erg mooi in de grotten was zeker de moeite waard om er een nachtje op te wachten. Half drie stapten we weer in de camper om dichter in de buurt van Sydney te komen, en dat duurde langer dan we dachten, want de weg die we nu nog volgden was 41 km lang off road op een smal paadje met vele gaten en rotsen op de weg, je raakt er aan gewend en zijn leuke stukjes om te rijden. Zijn die avond gewoon een camping op gereden die al dicht was, maar een mooi plekje gezocht, werkte prima al zeg ik het zelf. En toen was daar alweer de dag dat we onze wicked camper in moesten leveren, waar we inmiddels al aardig aan gehecht waren, eerst nog even een stop langs bondi beach, camper schoonmaken en inleveren die handel! Geslapen in een onwijs groot hostel vlakbij het vliegveld, waar we zelfs nog gratis hamburgers kregen, Altijd goed! Amper geslapen die nacht want het was de hele nacht ongeveer feest op straat, maar om 5 uur moesten we de trein hebben want we gingen naar Tasmanië, op naar David en Sommer! David stond ons daar op te wachten, en we werden verwelkomt met een Hollandse regenbui.... fijn. Even geluncht bij de shop van David en Sommer ( waar ik ook zal gaan werken) Maar voor de rest heerlijk thuiskomen hier bij David en Sommer. s'avonds barbecueën met een groepje en lekker kangaroe eten, en daarna lekker bij een vuurtje zitten. Hier kunnen we wel aan wennen! Donderdag even lekker erop uit samen met de hond van David en Sommer ( Hazel) Vrijdag samen met Jelle, David, en Hazel voetbal en american footbal gespeeld... Had alleen iets eerder moeten stoppen. Ja je raad het al, het ging weer eens verkeerd.... Bal kwam verkeerd op mijn vinger terecht en voelde meteen dat het verkeerd was, pijnstilling erin, even platliggen, vast laten tapen door Sommer want we gingen met zijn vieren naar launceston, dus dat liet ik mij natuurlijk niet voorbij gaan. ( denk niet dat het gebroken is, maar zeker gekneusd, maar komt goed) Even goed een leuke dag gehad met zijn viertjes, lekker geluncht, mooie wandeling en midget golf gespeeld ( best lastig met alleen je linkerhand) en uiteraard de avond afsluiten met kampvuurtje . Vandaag 30-11-2015 mijn eerste werkdag gehad, ringvinger aan mijn pink getaped en ik kan steeds meer met drie vingers! onwijs leuk stekkie om te werken, vooral gespecialiseerd in koffie, heerlijke sapjes , smoothies en lekker eten. Net even het filmpje gekeken van baby tichelaar ( Gaaf!!) Dankjewel sis en Edo! Straks als het weer meewerkt gaan we met een groepje inktvis vissen, ben benieuwd! Het weer moet hier nog even beter worden, je kan hier mooi weer en regen op dezelfde dag hebben, beetje hetzelfde als Nederland. Maar onwijs mooi hier, en hier gaan we ons de komende tijd wel vermaken. Werken en tussendoor leuke dingen doen met ze tweetjes, maar zijn ook al veel dingen aan het plannen met zijn viertjes

houden jullie op de hoogte

wist je datjes:
- Jelle te water moest om de hond te redden, toen hij de hond aan het uitlaten was, en opeens niet meer luisterde want de vogels verderop in het water waren veel interessanter
- het weer in Tasmanië nog niet al te best is
- Jelle twee keer door dezelfde politieagent is aangehouden, wanneer hij voor taxi speelde voor David en Sommer in een tijdbestek van 10 minuten
See ya next time!