Fred & Coby op stap - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu Fred & Coby op stap - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu

Fred & Coby op stap

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

03 Juni 2016 | Australië, Whitsundays

Fred & Coby op stap?? die titel heeft inderdaad wat uitleg nodig. De laatste paar dagen zijn we af en toe twee Nederlanders tegengekomen, waarmee het best gezellig was, dus besloten om een stukje gezamenlijk te gaan reizen. Nou heet hun auto Coby, en onze auto is door Mouette en Maikel benoemd met de naam Fred!

Nog nagenietend van het duiken zijn we weer op pad gegaan, en contact gelegd met Maikel en Mouette, om elkaar te gaan meeten. Dit bij rocky slides, met de verwachting om weer te kunnen glijden, alleen viel dit een beetje tegen, maar wel weer een prachtige plek.
Weersberichten gekeken, en het zou ongeveer nog een week duren voordat het mooi weer zou worden! Dus we hadden nog alle tijd om naar airilie beach te rijden. We kwamen erachter dat Maikel en mouette hun 200ste nacht hadden gehad, en dat die van ons de dag erna was! Dus tijd voor een klein feestje ( ook omdat Jelle zijn ouders 25 jaar getrouwd waren) Inkopen gedaan in Townsville en het laatste prachtige plekje bij Saunders Beach gevonden, het zeil voor de zekerheid weer gespannen. Lekker aan de stokbroodjes met dipje, biertje en chips, stond garant voor een gezellige avond!
Besloten om hier nog een dag te blijven staan, door de jongens lekker gerommeld aan de auto's, mouette aan de was, en ik bezig met ons Fred & Coby spel. Het keezspel alleen dan van de materialen die we bij ons hadden, tape, kleurpotloden, plaatje hout, steentjes met elastiekjes, een pak kaarten en ons spel was compleet! Heerlijk spelletjes middag/avond gehad met de hapjes en drankjes die we nog over hadden.

Toen op naar Airlie Beach, prachig plaatsje.
Was boekingskantoortjes af gegaan, maar mouette en ik werden niet echt leuk geholpen dus de jongens opgezocht en die werden leuk geholpen door een vrouwtje, waar we uiteindelijk ook geboekt hebben.
We wouden gaan voor een Tallship... maar door miscommunicatie bleek dit helemaal geen optie te zien... Balen!! Maar hadden een hele goede tweede keus! The Raggamuffin 2, een zeilboot die vroeger races deed.
Jelle ietwat zenuwachtig, maar toch allemaal er onwijs veel zin in!
Maar nog drie nachtjes wachten tot we vertrokken! Heerlijk op een camping vertoefd, s'middags relaxen bij the lagoon ( een soort zwembad aan het strand, omdat het niet aan te raden is om in zee te zwemmen )
Maikel & Mouette een avond heerlijk gekookt, ik een avond gekookt en de jongens een avond gebarbequed! We hebben ons prima vermaakt.

En toen de ochtend om naar de haven te lopen, en de boot op te gaan. De boot kunnen 13 bezoekers op, maar wij hadden onwijze mazzel en hadden maar een groep van 6, dus zowat een priveboot!
De weersgoden waren gunstig voor Jelle, want het waaide zowat niet... maar ik genoot evengoed, Dolfijntjes naast de boot, een prachtige omgeving en lekker op het water zitten.
Op naar de eerste snorkelplek @ stonehaven, onwijs veel verschillende gekleurde vissen en ook weer mooi koraal, maar hier vooral veel vissen te zien. Ze zwommen zelf tegen de go pro aan!
Door naar een tweede snorkelplek @ longford Island. Hier weer het water in om te snorkelen, waar ik opeens werd vergezeld door een schildpad, dit heel egoïstisch een minuut voor mijzelf gehouden, en daarna Jelle, Maikel en Mouette geroepen. En vervolgens zijn er nog zes schildpadden langs gekomen, waar je zo dichtbij kon komen dat je ze gewoon kon aanraken, echt heel gaaf!
Nagenietend van de schildpadden, heerlijk een stukje gelopen op dat mooie eilandje. en toen werd het tijd om terug naar de boot te gaan, anders zouden we de zonsondergang missen. Voor anker in een mooie baai, en heerlijk naar de zonsondergang kijken, onder genot van een heerlijk hapje, lekker muziekje op en heerlijk zitten kletsen met de groep, en vervolgens onwijs lekker gegeten. Prachtige avond met heel veel sterren, en zelfs mars kunnen zien.
Op naar de eerste avond slapen, dat Jelle niet echt best beviel, dus s 'nachts eruit om een pilletje voor Jelle te pakken want die helpen gelukkig heel goed!
s 'morgens wakker worden lekker op het dek zitten, kopje thee en een ontbijtje, heerlijk! Zouden eerst gaan snorkelen ergens maar teveel wind, dus zeilen hijsen en gaan! YES! Jelle vond het wat minder maar heeft zich prima geweerd. Ik heb genoten van het zeilen, en zelfs nog een stuk aan het roer gestaan! Zeilend naar Whitehaven Beach.
Vele schildpadden in de baai, een wandelingetje door het bos naar het prachtige uitzicht punt van Whitehaven Beach, zoo onwijs wit, en helderblauw! Prachtige plek! Dit is denk wel het mooiste strand wat we tot nu toe gezien hebben! Nog even heerlijk vertoefd op het strand, en toen weer terug naar de boot want er stond ons weer een lekkere lunch te wachten. om vervolgens nog een lekker stuk te zeilen!
Zeilen met de zon die begint onder te gaan, een lekker drankje erbij, gezellige mensen, gohh wat hadden wij het zwaar!
In de avond weer heerlijk gegeten, en de meest bizarre verhalen kwamen op tafel, onwijs gelachen.

Volgende ochtend wakker worden, in het kleine bootje stappen op naar de zonsopgang. Genieten!
Na het ontbijt de gelegenheid om te snorkelen, en ik ben op een privé strandje afgezet om daar heerlijk even te wandelen en te vertoeven. Vervolgens nog naar een ander snorkelplek waar we nemo weer gezien hebben, nog even lekker lunchen en toen was het helaas al weer tijd om terug te gaan naar de kust.
Zeilen op ( motor ook nog aan, te weinig wind) Maar wat is dat genieten zeg, in deze omgeving op het water zitten!! Drie dagen waren veel te kort, maar onwijs genoten en drie onwijs geslaagde dagen gehad!!
dit uiteindelijk met de groep ook afgesloten in een restaurantje!

Volgende ochtend Maikel & Mouette uitgezwaaid! Was gezellig toppers, en tot in Nederland!

The Whitsundays was meer dan genieten!!