Cairns Tablelands en the Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu Cairns Tablelands en the Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu

Cairns Tablelands en the Great Barrier Reef

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

03 Juni 2016 | Australië, Cairns

Wakker worden met de achterklep van de auto open, met als uitzicht palmbomen, het strand en het water. We konden de dag slechter beginnen! Maar het begin is maar het halve werk, want hadden nog een hele dag voor de boeg. Op naar Daintree River, hier zal de kans groot zijn dat we dan toch echt krokodillen gaan zien!! ( want volgens Jelle kunnen we niet naar huis zonder wilde krokodillen te hebben gezien) En Jahoor met een bootje de rivier op en al snel zagen we daar een krokodil van drie meter met de mond wagenwijd open, en hier bleef het niet bij. Nog een paar grote krokodillen gezien, en een moeder met zeven jonkies om haar heen. En als toetje nog even een grote Python gezien opgekruld in de boom.

Hierna met het pontje over, op naar Cape tribulation. Gereden naar een uitzicht punt, en daar gezellig staan kletsen met twee Nederlanders. Jelle vond het blijkbaar zo gezellig, dat hij in de auto vertelde dat hij eigenlijk geeneens naar het uitzicht heeft gegeken! ( Zonde!!) maar gelukkig heb ik foto's gemaakt. Op naar een ijskraampje, waar ik ijs heb gegeten van een vrucht die naar chocola smaakt! Wist niet dat het bestond maar het was heerlijk! Op naar een camping met een strand waarin je je voelde alsof je op een van de Robinson eilanden zat ( dit zijn toch wel geniet momentjes hoor!!) En om het feestje compleet te maken hebben we het aanbod van Rianda en Edo maar is aangenomen, en even heerlijk aan een biertje gezeten!!
Volgende ochtend lekker wandelen op ons Robinson eiland, waar we op 1 minuut na een krokodil hadden gemist... Balen!! spullen gepakt en de rest van Cape Tribulation bekijken, twee wandelingen gemaakt, uiteraard in de regen, maar wat wil je ook in een regenwoud.
Maar een schitterende plek gevonden om even te zwemmen, een prachtig plekje van het regenwoud. Voor de rest viel het ons een beetje tegen wat je er allemaal van kon zien maar wat we hebben gezien was prachtig.

Maar toch besloten op door te gaan, pontje weer over en op naar de Mossman Gorge ,ook weer een heerlijke plek om te vertoeven en eventueel een duik te nemen. Even heerlijk gezeten daar en toch besloten om een slaapplek te zoeken ergens in de tablelands. Eenmaal gesetteld hoor ik opeens Nederlandse televisie, een stel dat al vijftig jaar in Australië woont maar nog steeds nederlanse televisie kijkt. We hadden ons eten nog niet op en kregen een heerlijk ijsje van deze mensen ,en de uitnodiging om lekker een wijntje met ze te komen drinken. En uiteraard sloegen wij dit niet af, ik heerlijk aan een wijntje en Jelle aan het water maar wel met een speculaasje! Gezellig zitten kletsen

De volgende ochtend nog steeds regenachtig, en dus niet veel te zien van "the tablelands" Maar wel langs een aantal verschillende watervallen gereden, de ene wat minder indrukwekkend dan de ander maar blijft toch mooi. Gelukkig klaarde het de volgende dag een beetje op en konden we een glimp opvangen van het gebied, niet gelogen het is inderdaad mooi. Aangekomen bij het grootste thee bedrijf van Australië, even genoten van een kopje thee met een heerlijk gebakje. En ook nog een treekangaroo gezien... Een kruising tussen een aap en een kangaroe ( Ja, het bestaat echt, ik verzin het niet)
S 'avonds ging het dan toch weer regenen, met als gevolg dat we de volgende ochtend al slippend over het gras weggingen, op naar the Josephine waterfalls, hier konden we de hele dag wel vertoeven ( wat we ook bijna gedaan hebben) Als een kind zo blij, met de natuurlijke glijbaan! Na uitgespeeld zijn en het koud te krijgen op zoek naar een slaapplek. Waar na een tijdje dezelfde twee Nederlanders ook kwamen staan, maar besloten om bij elkaar te gaan staan, wat uiteindelijk goed uitkwam want het begon weer te regenen en zo konden we mooi het zeil spannen tussen onze campers, en nog lekker droog en gezellig buiten zitten.
Volgende ochtend tot ziens gezegd tegen Maikel en Mouette, nummers uitgewisseld want misschien nog wel plannen om samen the whitsundays te gaan doen.
Maar eerst op naar The Great Barrier Reef!!

Naar Cairns om te boeken! en de rest van de dag lekker door de stad gebanjerd. Gratis camping dat zat er niet in, dus maar naar een betaalde camping, waar ik heerlijk in de avond lekker met Thijmen heb zitten skypen ( ideaal de technologie als het werkt)
De volgende ochtend vroeg op, naar de haven lopen, inchecken en daar gingen we! Op naar het Outer Reef! Kleine introductie, en hup het water in! Wat een onwijs mooie wereld onder water! Zo veel verschillende kleuren vissen, koraal, hebben onze ogen uitgekeken, en de tijd was helaas ook zo weer voorbij! hebben op twee plekken gedoken ( waarbij de eerste keer de go pro niet mee mocht.....) en daarna nog op een plek gesnorkeld. The Great Barrier reef was prachtig!