van Broome tot en met Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu van Broome tot en met Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu

van Broome tot en met Cairns

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

12 Mei 2016 | Australië, Cairns

Hey Dutchies!

Dacht wordt wel weer eens tijd voor een update! Alweer zoveel meegemaakt! Zitten namelijk inmiddels alweer in Cairns, en hebben dus al weer behoorlijk wat kilometers gemaakt!

Vorige keer geschreven in een cafeetje, waarna we daarna een heerlijke dag op het strand hebben gehad, met als toetje een prachtige ondergaande zon, maar alsof dat nog niet genoeg was, gingen we naar de andere kant van Broome om een halfuur later the stairway to the moon te bekijken, heel bijzonder!
Volgende dag nog eventjes Broome in geweest en daarna door naar een plekje wat ons was aanbevolen. Onderweg wat wilde paarden gezien, en op de kampeerplek werden we verwelkomt door een hele kudde wilde koeien, gezellig! Prachtig plekje, alleen stond er weinig water meer in de rivier ( elke rivier die we tegenkomen staat momenteel droog, of er zit maar een heel klein beetje water in) Helaas geen krokodillen kunnen spotten dus.. Volgende dag weer dik 500 km gereden, maar dan hadden we ook wel een prachtplek, tussen de bergen met het uitzicht op een prachtig meer: Lake Argyle genaamd. De volgende ochtend hebben we dat gebied met de auto nog wat meer bekeken, om nog wat energie op te doen om weer kilometers te maken. Zijn die dag langs behoorlijk wat bosbrandjes gereden, wat ons inspireerde om in de avond maar weer eens een kampvuurtje te maken. Dat blijft genieten!
De volgende ochtend alvast richting Darwin, maar eerst nog even Litchfield National Park geweest, veel stond in de steigers, maar een prachtige waterval gevonden met een kleine wandeling. Zulke plekken moet je het van nemen, dus daar uiteraard weer gratis gekampeerd.
En dat we in het tropische gebied waren gekomen dat werd wel duidelijk ,want de hele nacht heeft het geregend, en de volgende ochtend was het nog steeds benauwd.
Dus lekker vroeg weer op pad, en ons klaarmaken voor een Dagje Darwin, een gezellig stadje. En rond een uur of vier zijn we naar het strand gegaan, waar een markt zou zijn! De eerste van dit jaar, dus met een big band ( die overigens niet best waren... maar goed) Voor de rest een hele gezellige markt, met als afsluiter vuurwerkshow op het water!
De volgende ochtend richting Katherine, om weer inkopen te doen. We worden er steeds beter in om goedkoop te leven. Deze keer voor twee weken inkopen gedaan voor maar 60 dollar! ( en nee dan verhongeren we niet!) Zo kunnen we weer even voort!
Op naar Alice Springs en Uluru, maar eerst nog maar eens een nachtje op een camping zodat we de camera batterijen op konden laten. Want je zal maar geen foto kunnen maken... En weer even een douche was ook zeker niet verkeerd! haha. In de middag werden we door een stel uitgenodigd om lekker wat met hun te drinken en te kletsen, en bij het koken werd ons opeens een stuk vlees aangeboden, en daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen! Heerlijk zitten smullen van een stuk steak.
Blijft leuk zo op deze manier vele mensen te ontmoeten.
De volgende ochtend Jelle maar weer eens een scheer en knipbeurt gegeven, en nog even lekker een keertje douchen en op naar Alice Springs!
Onderweg bedacht om toch alvast maar door te rijden naar Uluru, of zoals edo mooi omschreef de eier rok ( ayers rock) want er was weer eens een public holiday dus alles was dicht. Maar zo waren we alvast aardig dichtbij dus waren we de volgende ochtend snel bij Uluru.
Heel bijzonder opeens zo'n grote rots uit het niets, zo in het echt is het toch best indrukwekkend. Helaas was de klim omhoog dicht..... maar evengoed mooi om er omheen te lopen. Mooi op tijd klaar gaan zitten voor de zonsondergang, alleen was daar weinig van te zien.... te veel bewolking.... Dus maar weer een gratis kampeerplekje opzoeken.
De volgende dag zijn we naar de Kata Tjuta geweest ( meerdere hoofden is de vrije vertaling) Daar een mooie wandeling gemaakt, en op een mooi plekje even heerlijk genieten van al het moois om ons heen. Toch maar weer beetje op tijd terug om de zonsondergang nog maar een keer te proberen, de hele dag al strakblauw dus goede hoop!!
Naast ons kwamen 3 duidelijke Nederlandse dames staan, dus wat gezelschap bij het wachten. En het wachten werd beloond, door de zonsondergang kreeg de rots prachtige kleuren, blij dat we nog een keer heen zijn gegaan! Vervolgens achter de meiden aangereden, want die wisten wel een mooi kampeerplekje. Nog een gezellig avondje gehad.
En toen stond de Kings Canyon op de planning! dik 5 uur gewandeld, maar wat was dat genieten zeg! Af en toe even klimmen en klauteren van de route af, om toch nog dat mooiere uitzicht te krijgen en op de foto te kunnen zetten. Bekaf toen we bij de auto kwamen, maar onwijs genoten!
Moe maar voldaan hebben we de volgende dag weer opgemaakt voor vele kilometers in de auto, nog eventjes Alice springs bezocht en een onderdeeltje gekocht zodat we de boeken weer op konden laten (laptop)
Onderweg zie je voor de verandering weer veel niks! Gelukkig is het wel na de aantal honderd kilometers weer anders maar het blijft niks.
Wel sinds lange tijd weer eens een slang gezien, en een joekel dit keer!
Toch wel gaaf! ( zolang je lekker veilig in de auto zit haha)
Maken nu vooral veel kilometers op een dag, om in Cairns te komen om werk te gaan zoeken. De weg van Alice springs naar Cairns is weinig te zien, en de wegen zijn behoorlijk slecht, dus lekker kilometers maken.
Eerst kwamen we nog een vrij groot stadje tegen genaamd Townsville, hier ben ik gedropt door Jelle, en ben ik vervolgens alle cafe/bar/restaurant naar binnen gestapt om te vragen of ze werk hadden, helaas zonder succes. Het boerenwerk ligt hier ook helemaal op zijn gat, dus daar is momenteel ook niks in te vinden. Maar we geven de moed niet op, de aanhouder wint dus er komt binnenkort vast wel weer wat! Maar nu dan eerst nog maar even genieten van het moois.
Cape tribulation, Tablelands, en de barrier reef staan op de planning, maar hoe dat is daar zullen jullie toch nog even op moeten wachten
Ik hou het voor nu weer even voor gezien, en ga naar de vuurvliegjes kijken.

See ya!