Van Robinvale tot en met Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu Van Robinvale tot en met Broome - Reisverslag uit Broome, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu

Van Robinvale tot en met Broome

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

23 April 2016 | Australië, Broome

Het lijkt alweer een eeuwigheid geleden dat we aan het werk waren in de druiven, leuke tijd gehad maar stonden ook weer te springen om weer op avontuur te gaan. Op onze laatste avond werden we door de familie uitgenodigd voor een barbecue, heerlijk gegeten en onwijs gezellig. De volgende ochtend nog even alles gewassen, uitzwaaien en gaan!!

In Mildura nog even wat inkopen gedaan, en weer op zoek naar een gratis kampeerplekje in de buurt van Adelaide. De stad Adelaide hebben we de volgende dag bekeken ,niet heel bijzonder vonden wij, maar wel leuk om er even geweest te zijn, vooral de markt was nog wel een leuk gekkenhuis om te zien. Einde van de middag op zoek naar weer een gratis kampeerplekje, en weer eens dichtbij het water, elke keer weer een succes! ( zelfs nog even tijd gereisd, anderhalf uur terug in de tijd)
De volgende dag hebben we heel wat kilometers gevreten, en een behoorlijk stuk door de outback gereden en geslapen op een prachtplek, moonlight bay. weer onwijs dichtbij het water, en lekker vroeg eruit om naar de zonsopgang te kijken met de frisse wind door de haren ( alleen dat al is genieten!)
Op naar Port Lincoln, waar je met de haaien kan zwemmen. Jelle had dit al in Zuid-Afrika gedaan, maar van hem moest ik dit zeker doen. Dus de volgende dag ik vroeg op en met de boot mee het water op!
Mooie zonsopgang op het water meebeleefd, en drie uur later waren we op de plek, en kwam er al snel een haai boven water springen, op de boot zelf al kon je ze goed zien, maar om onder water te zijn waar de haaien op je af komen zwemmen is toch wel weer een ervaring op zich! heel gaaf! Onwijs leuke groep mensen aan boord, en toen iedereen een beetje indutte op de terugweg, ben ik bij de kapitein in de stuurhut gaan zitten, en lekker zitten ouwehoeren! Topdagje gehad!
( Jelle heeft die dag groot licht op de auto gemonteerd, en lekker gerelaxt )
Vanuit Port Lincoln zijn we naar de Murphy's Haystacks gegaan, een omgeving met heeeel veel niks, en dan opeens uit het niets een paar grote rotsen, die een prachtige kleur krijgen met het zonlicht erop.
Het rijden langs de kust is prachtig hier! af en toe stoppen om er even van te genieten, of kliffen, grotten te bekijken. Hiervoor moet je af en toe een flink stuk ofroad, zo ook richting Streaky Bay, maar hierdoor kom je wel op de prachtigste plekjes.
En toen waren we toe aan de nullarbor, weer een stuk outback en zelfs een stuk weg van 146,6 km dat alleen maar rechtdoor was, toch ook weer bijzonder. Ergens halverwege wezen tanken, maar potverdrie de auto wou niet meer starten, ojee. Dus hop ik achter het stuur, jelle duwen en daar gingen we weer! Maar helaas bleef de auto een beetje raar doen, maar de eerste monteur was 800 km verder, dus hebben het er maar op gewaagd! De volgende ochtend wilde pogingen gedaan om de auto samen weer aan te duwen... zonder succes... Toch even voor de grap het startknopje weer proberen, en jahoor daar gingen we weer!
Eenmaal op het plekje aangekomen, bleek dat de garage dicht was vanwege sterfgeval, dus dit betekende nog eens 600 km rijden, maar goed wie niet probeert, komt zeker niet verder dus daar gingen we weer! uiteindelijk in Kalgoorlie naar de auto laten kijken, wat bleek.... De vorige monteur had hetgene wat stuk was niet goed gemonteerd... Maar we konden weer verder. ( voor de zekerheid hebben we zo'n onderdeeltje gekocht, mocht het weer kapot gaan, monteert jelle het zelf, stuk goedkoper! )
Nog de grote Pit ( mijn) bezocht in Kalgoorlie en toen op naar Perth!
Perth een gezellige stad, die probeert London een beetje na te doen met hun taxi's en stadsbussen.
We zijn niet zo van het blijven hangen in de grote steden, leuk om even geweest te zijn, maar gauw weer door en het mooie opzoeken!
Om maar met de dessert of pinnacles te beginnen, heel bijzonder en weer zo anders! Heerlijk doorheen gereden met de auto. Daarna weer een prachtig plekje aan de kust opgezocht, waar we nog een heerlijke middag hebben gehad. Elke plek ontmoet je weer andere mensen, heb je weer andere praatjes, en krijg je de leukste tips te horen van wat je nog moet doen, of waar je wel of niet moet wezen.
Inmiddels ben ik op 14 april aanbeland ( dacht hebben jullie misschien toch nog een beetje een idee wanneer het ongeveer was haha) Weer een prachtige route gereden, met mooie plekjes om weer even te stoppen langs de kust. Helaas dit gebied geen gratis kampeerplekjes, dus weer eens op een gigadrukke maar gezellige camping staan. Maar vooral op het strand geweest, en heerlijk gezwommen.
Volgende ochtend vroeg eruit, want wandelen in het Kalbarri National Park stond op de planning, de wandeling startte en stopte bij the natural window. Een wandeling van 9 km gedaan, weer een heel ander gebied, maar toch ook weer onwijs mooi! Daarna nog paar uitkijkpunten langsgegaan van het park, en toen weer slaapplek zoeken.
Vanuit Nerren Nerren gingen we naar Monkey Mia, met als tussenstops: Stromatolites hamelin pool, shell beach ( zo'n wit strand en helderblauw water heb ik nog nooit gezien) ook erg zout het water, maar was heerlijk van temperatuur! als derde stop Denham waar Jelle weer een passende zwembroek heeft gekocht En toen naar onze eindbestemming voor die dag Monkey Mia.
Een camping dat opgebouwd is als een resort, onwijs gezellige sfeer! Weer heerlijk gezwommen, en avonds prachtige zonsondergang, waarbij er ook nog dolfijnen onwijs dichtbij de kust kwamen en dat terwijl we daar als enige zaten.... Genieten!
Volgende ochtend gingen ze de dolfijnen voeren, uitleg gemist! maar prachtig plekje op de steiger gevonden, ipv in het water staan. Maar blijft een mooi gezicht al die dolfijnen. En er zwommen zelfs twee schildpadden vlak voor onze neus!
De volgende bestemming was Coral Bay, waar we twee dagen geweest zijn, want wat kan je daar prachtig snorkelen. 15 meter uit de kust begint daar een koraalrif met heel veel verschillende gekleurde vissen.
Heerlijk plekje om te vertoeven! Helemaal met dit warme weer!
Het is dat er nog veel meer prachtige plekken staan te wachten op ons, anders waren we langer gebleven..
Maar op naar Karijini National Park! De weg erheen was al mooi, een bergachtig gebied. Eenmaal aangekomen een prachtig kampeerplekje geregeld en alvast een van de watervallen bezocht en daar heerlijk gezwommen.
De volgende ochtend werd ik wakker gemaakt met kadootjes, een mooie jurk en een hoed gekregen van Jelle. Ballonnen aan mijn stoel, taart! Ik voelde mij toch echt jarig! Heb een prachtige verjaardag gehad, eerst naar forescue waterfall, toen naar Fern pool, en uiteindelijk een prachtige wandelingen ( na ja meer klimmen, en door het water klauteren) met als eindebestemming kermit pool, daar heerlijk toastjes met lekkers gegeten, en paar keer in het water geplonst! s 'avonds zelfs spareribs klaargemaakt en nog een lekker avondje gehad! Een verjaardag om niet meer te vergeten!
De volgende dag weer vele kilometers gevreten, een stuk waar echt alleen maar niks is te zien! en met deze warmte kost het rijden nogal wat energie, maar op naar Broome daar weer lekker zwemmen!
Dat is ook waar we nu zijn. Zit nu in een cafeetje dit verhaaltje voor jullie te typen, en straks duiken we weer heerlijk het water in!!

Wij genieten volop van het reizen, het lekker buiten leven, de vele mooie dingen die we zien, en beleven.
Kortom wij vermaken ons wel, en komen zeker niet eerder terug

Tot de volgende keer!!
Dikke kus van ons

• 23 April 2016 - 10:03

Rianda:

Jeetje, dit is wel een verhaal dat je niet zonder jaloezie kan lezen! Goed bezig daar!

Blijf lekker zo genieten!!

Ps.... die nieuwe zwembroek, is die kleiner of groter? ;-)

• 23 April 2016 - 15:03

Grytsje:

Inderdaad Rianda... ik onderstreep jou reactie helemaal.
    Fijn dat jullie zo genieten. Liefs!!!

• 24 April 2016 - 13:43

Ab:

Wat een verhalen en belevenissen !
    En dat staat het bewonderen van de 'staircase to the moon' van gisteren (en wellicht van half uurtje geleden) er nog niet eens bij.
    De kaart even bekeken. Heel wat kilometers gemaakt inderdaad. En nog veel te gaan.

Blijf GENIETEN !
    Wij genieten hier volop mee! (inderdaad jaloers, maar ook enorm trots dat jullie dit zomaar even doen.....)

gr.
    Ab

• 26 April 2016 - 10:29

Kirsten:

Fijn om te lezen dat jullie toch ook genieten van het lezen van de verhalen!
    Staircase to the moon was idd erg bijzonder pap!
    Hebben er al 53000 km opzitten (inc. Vliegtuig) best veel idd!
    Maar nog niet klaar!

P.s de zwembroek moest twee maten kleiner haha

• 30 April 2016 - 10:44

Elly:

Goed toeven daar zo te horen.
    Blijf genieten en gezond.
    Groeten uit Nederland met heel veel regen.
    Zelfs sneeuw en hagelbui deze week op mijn hoofd gehad.
    Zit nu gelukkig in de keuken in het zonnetje.
    Jullie verhalen lezen is geen straf.
    Blijf ons maar jaloers maken.

• 21 Mei 2016 - 14:29

Jetske:

Lieve Kirsten en Jelle

Ja, ja ik lees de verhalen ook hoor....duurt wel lang soms maar toch.
    Ja ook ik soms jaloers op jullie prachtige belevenissen en het
    genieten.
    Maar het is jullie gegunt hoor, geniet nogmaar lekker even door!!
    Liefs Jetake en Marijke