Noordereiland Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu Noordereiland Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu

Noordereiland Nieuw Zeeland

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

21 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Wat gaat de tijd toch snel!
Inmiddels zit het noordereiland er alweer op....
Heel anders dan Australië, niet te vergelijken. Maar ook onwijs mooi!
Dus dacht maar weer eens een mogelijkheidje opzoeken om jullie op de hoogte te houden!

11 januari zijn wij van Sydney naar Auckland gevlogen, prima vluchtje , filmpje gekeken, wat gegeten, wat deze keer best te doen was en toen gingen wij alweer landen. Ook nog bekende backpackers tegengekomen, dus elkaar wat kunnen vergezellen. Auto opgepikt op het vliegveld, en vervolgens de andere backpackers een lift gegeven naar hun hostel, en vervolgens zelf door naar ons eerste hotel.

12 januari ging de tocht van Auckland naar Paihia, eerst uiteraard nog even de omgeving van Auckland bekeken, en toen via een mooie route naar Paihia gereden, helaas was het nogal een regenachtige dag en weinig plekjes voor foto's... Wel nog even bij een waterval gestopt en eventjes gewandeld. in Paihia, een onwijs leuk dorpje hebben we nog even heerlijk rond gewandeld en voor Jelle maar nieuwe teenslippers gekocht..
13 januari hebben we een heerlijk relaxed dagje gehad, wandelen door het gezellige dorpje, lunchen langs de kust, nog wat watervallen bezocht, uitgebreid liggen relaxen bij het zwembad in het hotel en lekker in de zee zwemmen en alvast de volgende dag volgeboekt!
14 januari: Vroeg op! want er stond ons een jetski tours van drie uur te wachten, die wij uiteraard voor een goedkopere prijs hebben weten te bemachtigen. Wat een power hebben die dingen! maar liefst 90 km/p uur over het water skeuren ( Sorry JOB hebben nog geen gopro, dus geen foto's hiervan) naast het racen over het water, uiteraard ook nog mooie dingen gezien, en door the hole in the rock gevaren. tussendoor op een of ander strandje geluncht en een heerlijk biertje genuttigd! een dagje puur genieten!! we genoten er zelfs de twee dagen erna nog van..... ( spierpijn!!! )
de rest van de dag gereden naar de volgende bestemming, Takapuna En onderweg nog even de een na grootste boom bekeken van Nieuw zeeland.
15 januari: Prachtige zonnige dag, op naar de volgende bestemming. Alleen al het rijden door NZ is al prachtig! en sliepen nu op een prachtige locatie, op aanraden van de eigenaar zijn wij die dag naar de hot water beach gegaan. ( We weten nu waarom de Duitsers het blijven proberen kuilen te graven) Bij laag tij zijn daar op het strand twee grote plekken, waar mensen kuilen graven en er water in doen, dit water wordt wel tot 60 graden. Wij hebben uiteraard een leegstaande kuil even uitgeprobeerd haha.
16 januari: Hea vervelend het was alweer mooi weer! tijd voor een mooi boottochtje langs de kust, naar grotten, blowholes, champagne rock, kathedral cave. Nog muziek gemaakt ( of althans jelle heeft het geprobeerd) op een of andere schelp ( soort trompet achtig) En nog even gesnorkeld. en s'avonds even lekker gekookt in de keuken van het hotel! alweer een geslaagd dagje!
17 januari: Op naar Rotorua... wat een stank daar! Maar hebben ons laten vertellen dat waar het stinkt het onwijs mooi is, dus even een wandeling gemaakt, en nog een waterval opgezocht waar veel geraft werd, en wild water kajakken.. en de rest van de dag door de omgeving gereden
18 januari: een onwijze regenachtige dag... maar wij lieten onze dag hierdoor niet verpesten. korte broek aan, jas aan en daar gingen wij. Op naar de grote geiser, die een aantal keer per dag tot wel 30 meter hoog komt, en naar borrelende modderpoelen. Bijzonder om te zien! En wij denken daarna een onwijs mooie route gereden te hebben maar was weinig te zien met het slechte weer.
19 januari: Gelukkig begonnen wij de dag weer met de zon, dus konden wij de berg op rijden , en ook daadwerkelijk wat zien! wat is het toch prachtig hier, genieten! Muziekje op en door naar de laatste bestemming van het Noordereiland! Wellington, daar leveren wij de rode ( ja pap je leest het goed ) auto in, en gaan wij met de ferry op naar het Zuidereiland!

Van het Noordereiland hebben we al genoten, en al vele verhalen gehoord dat het zuidereiland ( the Mainland genoemd door sommige nieuw zeelanders) ook onwijs mooi moet zijn. Maar op die verhalen zullen jullie nog even moeten wachten.

Nog even wat leuke feitjes op een rij:
- al 1515 km gereden met de auto in NZ
- al 8112 km gereden met de auto in Australië ( waarvan 3973 km in Tasmanië
- en maar liefst al 23728 km gevlogen

Liefs ons!

• 21 Januari 2016 - 22:34

Ab:

Hallo dochter (en vriend),

Van begin af aan gezegd, "Blijf genieten".
    Dat is zo te lezen niet tegen dovemansoren gezegd.

Het plezier straalt er af.

Wij werken en klussen voorlopig nog wel even door.
    Veel veilige kilometers toegewenst in (mogelijk een rode) volgende auto.
    Schilderen jullie de gigantische camper straks ook rood?

Blijft genieten!

je vader