Don't worry... still here - Reisverslag uit Shearwater, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu Don't worry... still here - Reisverslag uit Shearwater, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu

Don't worry... still here

Door: kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

25 December 2015 | Australië, Shearwater


Een tijd geleden dat ik hier wat geschreven heb helaas. De website had een storing waardoor ik niks kon posten…. Grrr.. Maar goed hier ben ik dan weer om even een flinke update te geven. Ik zal jullie niet gaan vervelen met wat voor mensen ik allemaal bedien in de shop. Ik werk geregeld in de shop, en wij plannen de rest daar een beetje omheen, uit het werk nog even een plons in het water met hazel (de hond) bijvoorbeeld. De vrije dagen proberen we zoveel mogelijk in te plannen met uitstapjes met zijn tweetjes of viertjes. Omdat er behoorlijk wat dagen geweest zijn zet ik het deze keer iets anders op een rijtje.

01/12 Zijn wij s ’avonds wezen inktvis vissen, David en Jelle hebben wat gevangen en dat heeft Matt (vriend van David) de volgende ochtend voor ons gebakken! Jammie!
02/12: David zijn verjaardag, dus dat moest uiteraard gevierd worden. Overdag gewoon werken maar Sommer had een verrassingsfeestje georganiseerd, en ik tussendoor stiekem nog een verjaardagstaart gemaakt. Dus een heerlijke avond gehad, met bbq, taart, drank en veel gezelligheid. Zeer geslaagd avondje ( wat over was van de taart is trouwens verkocht in de shop, $4,50 per stukje)
04/12: Hadden we een pre kerstdiner bij de ouders van Sommer, waar haar zus was met haar dochtertje, heerlijk gegeten, spelletjes gedaan, drankjes erbij. En overdag zijn Jelle en ik nog naar een chocolade factory geweest
05/12: Oke toch een beetje over werk … sorry! Maar er was een feestje en Jelle was alleen thuis totdat de mensen mij vroegen om Jelle te bellen om ook te komen feesten… Uiteindelijk had Jelle geen kans om van de dansvloer af te komen of met lege handen komen staan want daar werd maar al te goed voor gezorgd. Jelle had het prima naar zijn zin, en ik heb heerlijk gewerkt… tsja verschil moet er blijven ….
07/12: Weer een dagje vrij, dus er weer lekker op uit! Veel gereden en dus veel van de omgeving gezien, en uiteindelijk ook nog heerlijk een uur gewandeld in een regenwoud.
08/12: Een dagje er met zijn drietjes eropuit, David Jelle en ik op naar de grotten, zijn naar de marakoopa cave geweest en naar the king Salomon cave, allebei heel anders maar zeker mooi. Maar onwijs blij dat het klaar was want alledrie hadden wij onwijze honger. Na de honger gestild te hebben nog even langs boerderij gegaan van David zijn schoonouders om even rond te crossen op zijn quad en atv. Blijft leuk speelgoed! Uiteraard avondje afgesloten met vuurkorf, marshmallows en biertjes.
12/12: Een dagje eropuit met zijn viertjes, op naar Mount William park. Een wandeling gemaakt tot het topje van de berg ( na ja, wij zouden het meer een heuvel noemen) maar het uitzicht was prachtig en zeker de moeite waard. Op de terugweg hebben wij nog anderhalf uur op quads gereden over een parcours.
13/12: Inmiddels heb ik hardloopschoenen gekocht, omdat ik het sporten toch wel mis. En de omgeving hier is prachtig om te lopen al zeg ik het zelf. Samen met de walibi’s vroeg in de morgen doe ik mijn rondje langs het strand, heerlijk! Jelle is deze dag gaan vissen met David en Matthew, ik heb dit overgeslagen want dat wordt toch niet mijn ding . En de avond daarop hebben ze nog golf gespeeld.
15/12: Met zijn viertjes samen in de avond naar een plek gelopen langs de kust, drankjes en hapjes mee om heerlijk van het uitzicht te gaan genieten en wachten totdat de pinguïns uit het water komen om hun jongeren te voeren, onwijs leuke gave ervaring!
16/12: Weer een dagje er met zijn tweetjes op uit, de kajaks gepakt en naar de overkant gepeddeld naar Bakers Beach, heerlijk over het strand gewandeld en een mooi lunchplekje gezocht. En s’avonds moest ik weer te werk.
17/12: Tijd voor een mannenavond, Jelle en David zijn wezen jagen op walibi’s, kangaroes en konijntjes. Met succes overigens ze hebben met zijn tweetjes 32 raak geschoten.
18/12: Een dagje met zijn viertjes en Hazel op naar het strand en genieten! Jelle s’avonds naar de bios met David en ik heb heerlijk gewandeld langs het strand.
19/12: Partytime!! Barbequen hier thuis, vervolgens bowlen ( wat australiers echt niet kunnen!) en daarna uit in een of andere club waar een vriend van David speelde. Onwijs leuke avond gehad, en de volgende ochtend stonden David en ik met een kater op het werk….
21/12: Tijd om weer eens te kamperen dacht ik! Zo gezegd zo gedaan! Spullen bij elkaar gepakt en gaan! Op naar Pirates Bay, Porth Arthur en uiteindelijk naar Tasman National Park, de tent opgezet en Jelle heeft nog een wandeling gemaakt ( mijn knie was een ramp die dag dus ik hield het bij boek lezen) Zowat niet geslapen want alle vogels kwamen s ’nachts tot leven, en niet tekort ook. Maar was gelukkig lekker warm, Jelle daarentegen niet want die was te eigenwijs om zijn slaapzak mee te nemen….
22/12: Konden toch niet slapen dus vroeg eruit, en weer op pad! Via een toeristische mooie route zijn wij naar Bruny Island gereden, En uiteindelijk het hele eiland rondgereden, hadden prachtig weer en veel gezien!
24/12: Weer een prachtige dag, en deze hebben wij benut met een wandeling bij Cradle mountain. Een zware route gelopen, maar jeetje wat is het daar mooi! Onwijs genoten

En nu hebben we net ons kerstdiner ( lunch) gehad en maandag wacht ons de tweede kerstdag, want die valt officieel op zaterdag dus dat verplaatsen ze hier naar de maandag! De komende tijd sta ik ongeveer fulltime ingeroosterd om te werken, en Jelle gaat zich storten op het huis schilderen en de paar vrije dagen pakken we met beide handen aan om er weer op uit te gaan.

Dit was het weer, en hopelijk tot snel als de site meewerkt!
Fijne dagen!

  • 25 December 2015 - 09:27

    Rianda:

    Mooi verhaal om de eerste kerstdag mee te beginnen! En toch ook leuk dat wij ook een keertje eerder zijn, met tweede kerstdag. ☺

    Succes met werken, ik kijk ondertussen uit naar het volgende verslag.

    Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

3 november is het zover dan gaat ons avontuur beginnen. Samen met mijn vriend gaan wij Australië, Nieuw-Zeeland en Tasmanië verkennen. Hier zal ik zo af en toe eens een verslagje en wat foto's op zetten van wat wij allemaal beleven zodat het thuisfront een beetje mee kan genieten.

Actief sinds 29 Sept. 2015
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 10571

Voorgaande reizen:

03 November 2015 - 07 Augustus 2016

KirstenJelle@Australië

Landen bezocht: