Blue Mountains / NortHead walk / opstartproblemen - Reisverslag uit Kings Cross, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu Blue Mountains / NortHead walk / opstartproblemen - Reisverslag uit Kings Cross, Australië van Kirsten Jenema - WaarBenJij.nu

Blue Mountains / NortHead walk / opstartproblemen

Door: kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

11 November 2015 | Australië, Kings Cross

Zaterdagochtend zes uur aan het ontbijt want we gingen met de groep richting de Blue Mountains, we werden opgehaald door onze gids Peter. hij liet ons vele mooie uitzichtplekjes zien van de blue mountains, waaronder de drie gezusters. Ook hebben we twee mooie wandelingen gemaakt in de Blue Mountains. Heel mooi gebied, en gelukkig hadden we ook mooi weer. Hierna gingen we naar het wildlife park, hier konden we onze eerste koala's en kangaroo's spotten. Voor de rest waren wij niet echt onder de indruk van het parkje en waren dan ook snel uitgekeken. Bij terugkomst in het hostel, gingen wij gezamenlijk pizza eten en hadden we tijd om te chillen ( lees, belachelijk vroeg je bed in duiken) Zondag mochten we zowaar uitslapen tot half acht, want hoefden pas acht uur aan het ontbijt te zitten, kregen daarna nog even tips voor het reizen en waar je zeker heen moet gaan. En daarna stond een 3 uur durende wandeling op het programma ( met foto's pauzes inbegrepen en bijkomplekjes) Maar was zeker de moeite waard de wandeling, mooi uitzicht van het kustgebied, en uitzicht op Sydney.
Na de wandeling nog even tijd voor onszelf om vervolgens met de groep te gaan uiteten, wat hier overigens niet betekend dat je allemaal tegelijk eet.

Maandagochtend nog even voor de laatste keer gezamenlijk ontbijten, om vervolgens de groep uit te zwaaien, want die gingen surfen ( helaas ging dat voor mij nog niet, maar dat ga ik zeker nog doen!!) Vol goeie moed gingen wij met onze tassen naar Caringbah, onze relocation car ophalen, die konden we dan voor een goedkoop prijsje huren en naar Adelaide brengen.... maar helaas ging dit niet door want de limiet op de creditcard was te laag en konden we de borg niet betalen..... BALEN!
maar goeie les!
Uiteraard niet bij de pakken neer gaan zitten, en de telefoon gepakt en Jan Arend en Tsjirk gebeld, Jan verviel meteen in het Fries en nodigde ons uit om langs te komen. De volgende dag hebben we hem opgezocht in zijn garage, helaas was Tsjirk nergens te bekennen. Heel leuk gepraat met Jan Arend, waarvan ik nog de groeten moest doen aan Ingrid en Miriam in het bijzonder, en de broeders en gezusters Akkerman. Jan Arend wil ons helpen met aan een auto te komen, en we zijn altijd welkom, tot zijn spijt was de slaapplek waar Ingrid heeft gebivakkeerd er niet meer en kon hij dat helaas niet aanbieden.
Dus zitten we in een hostel in Kings Cross, en hebben we inmiddels een mini camp gehuurd vanaf morgen, zodat we lekker wat kunnen ondernemen en misschien wel een weekje werken.
Vandaag eigenlijk plannen om te zwemmen bij bondi beach, maar het lijkt hier wel hollands weer.. het mooie weer laat zich af en toe zien maar zet zich helaas nog niet door

Wist je datjes:

het nog steeds niet went dat de wc knop de andere kant op draait.
ons hostel midden in een hoerenbuurt zit.
dat reizen met de trein niet goed staat aangegeven, maar dat er zat vriendelijke Australische mensen zijn die je spontaan helpen.
Het heerlijk is om in korte broek te leven.

als goed is morgen met onze mini camp ( autootje met bed erin gebouwd) op pad! Zin in!

dikke kus van ons

• 11 November 2015 - 07:27

Betty:

He Jelle en Kirsten,

Heerlijk om jullie verhalen te lezen.
    Ben blij dat het nu toch goed gekomen is met de creditcard en jullie nu kunnen huren.
    Wie weet komt er nog een keer zon kans om een camper te "verhuizen".
    Lief zijn voor elkaar en tot horens!!

mama Betty

• 11 November 2015 - 07:28

Rianda:

Jaaaa! Wakker worden met een reisverslag! :-)

Veel plezier met de mini camp!

• 12 November 2015 - 11:56

Jetske:

Heerlijk om jullie verslag te lezen. Leuk dat jullie Jan-Arend ontmoet hebben. Genieten!!!!